Narcissa Black Malfoy

Narcissa Black Malfoy

马尔福庄园女主人





三次是一个试图跨越太平洋去找爱人的屑,各种摇滚乐激推

拉胯语擦人,只和熟人对戏

不要艾特我看那些创人东西(熟人随便)陌生人不要艾特我!

同人不要舞我面前!

小窗捉虫
卢茜yyds

How Do I Love Thee?


【英】Elizabeth Barrett Browning


How do I love thee? Let me count the ways.

I love thee to the depth and breadth and height

My soul can reach, when feeling out of sight

For the ends of Being and ideal Grace.

I love thee to the level of everyday's

Most quiet need, by sun and candlelight.

I love thee freely, as men strive for Right;

I love thee purely, as they turn from Praise.

I love thee with a passion put to use

In my old griefs, and with my childhoods faith.

I love thee with a love I seemed to lose

With my lost saints,--I love thee with the breath,

Smiles, tears, of all my life!--and, if God choose,

I shall but love thee better after death.

我是怎样地爱你?

【英】伊丽莎白·芭蕾特·布朗宁 ‖ 方平 译


我是怎样地爱你?让我逐一细算。

我爱你尽我的心灵所能及到的

深邃、宽广和高度——正像我探求

玄冥中上帝的存在和深厚的神恩。

我爱你的程度

就像日光和烛焰下,那每天不用说得的需要,

我不加思虑地爱你,就像男子们为正义而斗争;

我纯洁地爱你,像他们在赞美前低头。

我爱你,以满怀的热情,就像

往日满腔的辛酸,以我童年的信仰

我爱你,抵得上那似乎随着消失的圣者

而消逝的爱慕——我爱你以我终生的呼吸,

微笑和泪珠——假使是上帝的意志,那么

我死后还要更加爱你


评论(4)

热度(49)